JUHA CHRISTENSEN EHDOLLE KOKOOMUKSEN PORMESTARIKSI

Mediatiedote 1.3.2021

JUHA CHRISTENSEN EHDOLLE KOKOOMUKSEN PORMESTARIKSI

Aasian kaupan asiantuntija, toimitusjohtaja ja rauhanneuvottelija Juha Christensen on antanut suostumuksensa Kokoomuksen Helsingin pormestariehdokkaaksi. Ehdokkaan nimeää Helsingin Kokoomuksen piirikokous kokouksessaan maanantaina 8.3.

Juha Christensen on toiminut viimeiset 10 vuotta Kaakkois-Aasiassa suomalaisen teollisuuden Aasian kaupan ja toimintojen asiantuntijana mm. Indonesian kiertotalouteen ja jätehuoltoon liittyvässä mittavassa investointihankkeessa.

Lisäksi Juha Christensen on toiminut Aasiassa johtotehtävissä rauhanvälityshankkeissa. Hän toimi vuoden 2005 Helsingissä toimeenpantujen Acehin rauhanneuvotteluiden arkkitehtinä ja valmistelijana sekä neuvottelijana yhdessä Martti Ahtisaaren kanssa. Rauhansopimuksen allekirjoituksen jälkeen hän siirtyi Euroopan Unionin Acehin rauhanvalvontaoperaation johtoryhmään ja vastasi myöhemmin Acehin rauhanrakennushankkeista vuosina 2007-2012.

Juha Christensenillä on monialainen poikkitieteellinen koulutus ja työura mm. lääketeolli-suuden palveluksessa sekä yli 20 vuoden kokemus yrittäjänä. Lisäksi hän toimii aktiivisesti Aasian rauhanneuvostossa, jonka yksi perustajajäsenistä hän on. Hän on Helsingin Teknisten Kokoomuksen jäsen ja Kokoomuksen kuntavaaliehdokas Helsingissä.

Lisätietoja:
Jukka Sirola